سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

 

مهاجرت همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ ایرانی‌ها در این چند سال بوده است.مهاجرت به کانادا نیز یکی از انتخاب های اول ایرانی‌ها محسوب می‌شود. کشور مهاجرپذیر کانادا هرساله شیوه های گوناگونی را برای حضور مهاجران تعریف می‌نماید که یکی از مطمئن‌ترین آن‌ها، مهاجرت از طریق کارآفرینی است.

دستورالعمل های کارآفرینی استانی

کانادا کشوری پهناور در قاره آمریکا است که دارای 11 ایالت می باشد. هرچند همه این 11 ایالت زیر نظر یک دولت فدرال قوانین مهاجرتی خود را تنظیم می ‌کنند، اما هر ایالت به میزان شرایط و نیازهایی که دارد، قوانین خاص خود را برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کارآفرینی تعریف نموده است   .

 

دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کارآفرینی

این روش اخذ اقامت کانادا مناسب برای افراد خارجی است که تمایل به ایجاد یک شغل در این کشور و یا خرید و سرمایه‌گذاری روی کسب ‌وکارهای موجود را دارند می باشد.در آخر این امتیاز نیز برای چنین افرادی وجود دارد که در صورت قبولی در طرح و موفقیت در آن،بتوانند مجوز اقامت دائم کانادا را از طریق ویزای کارآفرینی کسب نمایند.

 

هدف از ارائه ویزای کارآفرینی کانادا

این ویزا درواقع یک طرح تشویقی برای افرادی است که به خواهان سرمایه‌گذاری و بیزینس در کشور کانادا هستند. کسب و کار در این روش هم می‌تواند باعث رونق اقتصادی در کشور کانادا شده و هم درآخر اقامت دائم را برای متقاضیان برنامه‌های مخصوص این ویزا به همراه داشته باشد.

 

شرایط دریافت ویزای کارآفرینی کانادا

یک سیستم امتیازبندی جامع برای تفکیک مهاجرانی که هدف از دریافت ویزای کارآفرینی کانادا را دارند، مشخص گردیده است. در بیشتر استان‌های کانادا، سیستم امتیازدهی EOI برای مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی استفاده می‌شود. متقاضیان باید حداقل شرایط را برای قبولی و کسب این نوع ویزا داشته باشند.البته بدست آوردن این موقعیت برای مدیران بنگاه های تجاری و با سابقه خیلی سخت نخواهد بود. در مرحله بعد تمامی داوطلبان با نمراتی که کسب نموده اند با هم رقابت کرده و در صورت قبولی و دریافت اپلای می‌توانند طرح خود را در کانادا نهایی نمایند. سیستم امتیازبندی

 

 روند تشکیل پرونده متقاضی برای مهاجرت کارآفرینی کانادا

تشکیل پرونده‌ی متقاضیان در برنامه‌ی مهاجرت کارآفرینی کانادا می بایستی توسط اداره‌ مهاجرتی هر یک از استان‌های هدف صورت پذیرد. در همین راستا افراد متقاضی لازم است درخواست‌شان را برای رسیدگی به اداره‌ی مهاجرت استان مورد نظر خود ارسال نموده و آن را در حساب کاربری خود به صورت اینترنتی ثبت نمایند. در این راه استفاده از وکیل مخصوص مهاجرت به کانادا که تخصص لازم را داراست می تواند بسیار اثر بخش باشد. شکل کلی تشکیل پرونده در برنامه‌ی مهاجرت ز طریق کارآفرینی در کانادا تقریباً ثابت می‌باشد اما هر یک از استانها می توانند بنا به شرایط خود تغییراتی را در آن تدوین نمایند.

برنامه کارآفرینی پرنس ادوارد

استان پرنس ادوارد یکی از استان‌های کم‌جمعیت و کوچک کانادا محسوب می‌شود که کشاورزی و تولید سیب‌زمینی یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های جمعیت آن می‌باشد. شرایط و مدارک لازم برای طرح مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در این استان مطابق با موارد زیر می‌باشد:

مراحل اجرایی شدن

1-     ایجاد پروفایل آنلاین و ارائه درخواست در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در استان پرنس ادوارد موسوم به PEI PNP

2-     امتیازدهی و کسب نتیجه‌ی لازم در مقایسه با سایر متقاضیان

3-     دعوت به کار

4-     ارائه‌ی طرح کسب‌وکار

5-     احراز شرایط لازم در بند بعدی

شرایط لازم

       حداقل دارایی 600 هزار دلاری

       حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

       محدوده سنی 22 تا 59 سالگی

       دارا بودن سابقه فعالیت مدیریت

       حداقل مدرک زبان آیلتس 4.5

       سرمایه‌گذاری حداقل 150 هزار دلاری در این استان