سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

طرز استفاده صحیح از جاپودری لباسشویی بسیار حائز اهمیت است. استفاده صحیح به معنای این است که بدانید کدام ماده را در کدام بخش از جاپودری و به چه میزان بریزید و همینطور بعد از چه مدت به تمیز کردن و نظافت جاپودری لباسشویی خود اقدام کنید. معمولا محفظه جاپودری ماشین های لباسشویی به یا 4 بخش تقسیم می شوند که هر یک از این بخش ها باید با ماده مخصوص به خود پر شود. در ادامه آموزش سایت تعمیراتچی پر کردن بخش های مختلف جاپودری لباسشویی را برای شما قرار داده ایم.

شما می توانید انواع مطالب مختلف در مورد ماشین لباسشویی و درخواست تعمیر به سایت تعمیراتچی مراجعه نمایید.

نحوه پر کردن جاپودری لباسشویی از پودر

معمولا پودر شوینده انتخاب اکثر افراد برای شستشوی البسه است. در این صورت باید نحوه ریختن پودر در جاپودری لباسشویی را به خوبی یاد بگیرید تا بهترین نتیجه شستشو را از ماشین خود دریافت کنید.

طرز استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی

پودر شوینده را باید در بخش اصلی و یا بخشی که مربوط به پیش شستشو یا آبکشی است، بریزید. بخش اصلی که بزرگترین بخش جاپودری است، معمولا با علامت II و بخش پیش شستشو با علامت I مشخص می شود. این دو بخش در تصاویر به ترتیب با شماره 1 و 2 مشخص شده اند.

نحوه ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی

در هنگام ریختن پودر در جاپودری ماشین لباسشویی به نکات زیر توجه کنید:

1- برای یک شستشو نرمال یا عادی با لباسشویی، پر کردن بخش اصلی جاپودری کافیست.

2- مقدار پودری که باید در ماشین لباسشویی بریزید به مقدار لباس ها، میزان کثیفی و طول برنامه شستشو بستگی دارد. اما معمولا تا نصف بخش تعبیه شده برای ریختن پودر را باید پر کنید و نه بیشتر.

3- در مواقعی که لباس ها خیلی کثیف هستند، بیش از مقدار توصیه شده پودر نریزید، بلکه بخش پیش شستشو یا آبکشی را پر کنید.

4- پودر را در داخل دیگ لباسشویی نریزید و فقط داخل جاپودری بریزید.

5- شستن برخی پارچه ها و الیاف مثل پرده های توری به پودر کمتری احتیاج دارد.

نحوه ریختن نرم کننده در جاپودری لباسشویی

برای ریختن مایع نرم کننده در داخل جاپودری ماشین لباسشویی، دقت کنید که به اندازه و تا خط مشخص شده که مقدار ماکزیمم را نشان می دهد، بخش مخصوص به نرم کننده را پر کنید. معمولا بخش نرم کننده با عبارت Softener و علامت یک ستاره (*) مشخص می شود که در تصاویر با شماره 3 تعیین شده است.

در برخی از مدل های لباسشویی برای ریختن سفید کننده یا مشکین تاژ در جاپودری لباسشویی نیز بخش جداگانه ای طراحی شده که با شماره 4 در تصاویز مشخص است. در این بخش ها نیز می بایست مایع شستشوی مخصوص شستن البسه رنگی را تا حد مشخص شده و نه بیشتر از آن پر کنید.

نحوه ریختن مایع شستشو در جاپودری لباسشویی

در سالهای اخیر استفاده از مایع شستشو به جای پودر رواج بیشتری یافته است. در ماشین لباسشویی استفاده از مایع شستشو در محفظه جاپودری با قرار دادن شاسی مخصوصی از جنس پلاستیک در داخل بخش اصلی که پودر در آن ریخته می شود، امکان پذیر است. بنابراین محل ریختن مایع شستشو در ماشین لباسشویی همان جاییست که پودر را می ریزید. یعنی در صورت استفاده از مایع، شاسی را در بخش شماره 1 قرار داده و تا خط ماکزیمم (MAX) و یا کمتر پر می کنید و در صورتی که قصد استفاده از پودر را داشته باشید، آن را برمی دارید.

بخش های مختلف جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه درآوردن جاپودری ماشین لباسشویی

در این بخش به نحوه خارج کردن جاپودری ماشین لباسشویی برای تمیز کردن و نظافت آن می پردازیم. بهترین راهنما دراین مورد مراجعه به دفترچه راهنمای لباسشویی تان و است که اگر آن را در اختیار ندارید می توانید از سایت تعمیراتچی کمک بگیرید.

در ادامه نحوه درآوردن جاپودری لباسشویی برخی از مدل ها را که از رایج ترین انواع لباسشویی هستند، با آوردن تصاویر هر یک توضیح می دهیم.

نحوه درآوردن جاپودری ماشین لباسشویی

 

در برخی از مدل های لباسشویی، با بیرون کشیدن جاپودری می توان اهرمی در داخل جاپودری مشاهده کرد که در تصاویر با دایره قرمز مشخص شده اند. این اهرم در برخی از مدل ها در خارج از جاپودری در کنار آن تعبیه شده است. برای خارج کردن و درآوردن جاپودری از لباسشویی، ابتدا محفظه را تا انتها بیرون بکشید و سپس با یک دست اهرم را فشار دهید تا جاپودری آزاد شود و با دست دیگر آن را به بیرون بکشید.

طرز خارج کردن جاپودری ماشین لباسشویی

در برخی دیگر از مدل های لباسشویی، درآوردن جاپودری به سادگی بیرون کشیدن آن است. این مدلها اهرم نداشته اما خارهای کوچکی مانع از خارج شدن جاپودری از لباسشویی می شود. در این مدلها لازم است تا با کمی فشار روبه بالا و با کمی سرعت جاپودری را بیرون بکشید تا خارج شود. اما مراقب باشید که فشار زیادی وارد نکنید که به شکسته شدن جاپودری منجر شود. نصب و جا انداختن دوباره جاپودری نیز همانند درآوردن آن است.

طرز درآوردن جاپودری ماشین لباسشویی

برخی دیگر از لباسشویی ها از مدل های متفاوتی همچون مدل چرخشی برای محفظه جاپودری استفاده می کنند. در این مدل ها ابتدا جاپودری را کاملا باز کنید. سپس برای راحتی کار می توانید قسمت های نرم کننده و غیره که در داخل بخش های مختلف جاپودری تعبیه می شوند را بیرون آورید. حال برای خارج کردن جاپودری باید مطابق تصویر از سمت راست کمی آن را به بالا فشار دهید و با دست دیگر از انتهای جاپودری و یا از همان محلی که در تصویر مشاهده می کنید آن را به سمت بیرون بکشید. برای جا انداختن و نصب مجدد، توجه کنید که باید لبه جاپودری بر روی شیاری که بر روی درب جاپودری قرار دارد سوار شود.

نحوه خارج کردن جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

به مرور زمان و پس از بارها استفاده از لباسشویی، مقداری از پودر و شوینده در داخل جاپودری به جا می ماند. رسوب و سخت شدن این شوینده ها علاوه بر اینکه موجب اختلال در جریان شوینده و ریختن آن در درون لباسشویی می شود، می تواند مشکلاتی در لباسشویی را نیز به وجود آورد. به طور مثال سبب گرفتگی مجرا و نرسیدن پودر به دیگ لباسشویی می شود و یا دلیل نشت آب از جاپودری لباسشویی خواهد بود که در این خصوص در مقاله دلایل نشت آب از لباسشویی به طور مفصل صحبت کرده ایم. علاوه بر اینها، باقی ماندن این مواد در داخل جاپودری یکی از دلایل بوی بد لباسسشویی است. لذا باید برای تمیز کردن و شستن جاپودری ماشین لباسشویی خود به صورت منظم اقدام کنید.

نحوه تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی

نحوه نظافت جاپودری لباسشویی به صورت زیر است:

1- پس از درآوردن جاپودری آن را در داخل سینک ظرفشویی و یا یک تشت آب ولرم قرار دهید.

2- می توانید جاپودری و قطعات جدا شونده آن را در داخل ماشین ظرفشویی نیز بشورید. اما در مرحله خشک کن حرارت بالا می تواند به جنس پلاستیک آنها آسیب برساند.

3- اگر جاپودری مدتهاست که تمیز نشده است، بگذارید مدتی در آب ولرم بماند تا رسوبهای سخت شده نرم شوند.

4- به صابون یا هر شوینده دیگری و با استفاده از یک برس و یا مسواک قدیمی خود، تمامی بخش های جاپودری را به خوبی برس بکشید و بشویید.

5- قسمت های جدا شونده که در داخل بخش های مختلف جاپودری قرار می گیرند را با برس یا مسواک بسابید.

6- تمامی اجزا را آبکشی کرده و بگذارید تا خشک شوند.

7- داخل محفظه خالی جاپودری درون لباسشویی را نیز نگاه کنید و با برس و دستمال آن را تمیز کنید.