سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی بایننس و آموزش خرید و فروش ارزهای دیجیتال ( کریپتوکارنسی ه

سلام دوستان این اولین مقاله من در پارسی بلاگ هست و طبیعتا با علاقه وافری که به ارزهای دیجیتال یا همون کریپتوکارنسی ها ( رمز ارزها :| ) دارم این مقاله هم مرتبط با همین موضوع هست و صرافی آنلاین بایننس رو خدمتتون معرفی میکنم.

اگه شما هم جز کسانی هستید که تو حوضه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنید قطعا نام اکسچینج بایننس رو شنیدید. تو این مقاله سعی کردم این اکسچینج چینی را خدمت شما دوستان معرفی کنم و نحوه ی کار کردن با اون را بهتون آموزش بدم.

بایننس چیست؟

بایننس نام یک اکسچینج چینی هست که با عضویت تو سایتش میتونید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید و یک trader بشید. خوشبختانه بایننس برخلاف اکثر اکسچینج های دیگر با ایرانی ها مشکلی نداره ( تا الان که نداشته و امیدواریم این روند ادامه پیدا کنه ). همچنین تعداد ارزهایی که توی بایننس پشتیبانی میشه خیلی زیاده و دایره انتخاب وسیعی خواهید داشت.

اطلاعات کلی بایننس

خب در ابتدا یه معرفی اجمالی میکنیم‌:‌

  • نوع وبسایت : صرافی ارزهای دیجیتال
  • افتتاح شرکت : 2017
  • مقر شرکت :‌ Shibuya-ku, Tokyo
  • روش های واریز : ارزهای دیجیتال (‌ Cryptocurrency )
  • روش های برداشت : ارزهای دیجیتال (‌ Cryptocurrency )
  • ارزهای پشتیبانی شده : بیتکوین , اتریوم , ریپل, تتر , لایت کوین و بیش از 45 ارز دیگر
  • اعتماد جامعه نسبت به این سایت : عالی
  • وضعیت امنیت : متوسط
  • پشتیبانی : خوب
  • وبسایت :‌ مشاهده وبسایت

کارمزد تراکنش ها و تبدیل ها در بایننس

کارمزد تراکنش ها توی بایننس بسیار پایینه, به ازای هر معامله 0.1 درصد , نکته جالب اینه که اگه از ارز خود بایننس یعنی BNB برای پرداخت ها استفاده کنین 50 درصد بهتون تخفیف میده, یعنی 0.05 درصد به ازای هر معامله, یعنی برای یه معامله 10,000 دلاری تنهای 5دلار کارمزد پرداخت می کنید.

ارزهای پشتیبانی شده در بایننس

تعداد ارزهای پشتیبانی شده در بایننس بسیاری زیاد است و مشکلی نخواهید داشت, ولی در حال حاضر یک طرف معامله حتما باید یکی از این ارز ها باشد : بیت کوین, اتریوم, تتر یا همان USDT و BNB , یعنی به عنوان مثال شما نمی توانید ارز ریپل را مستقیما به ارز لایت کوین تبدیل کنید, ابتدا باید ریپل را به یکی از 4 ارز گفته شده تبدیل کنید, بعد ارز مورد نظرتان را خریداری کنید. تعدادی از ارزهای پشتیبانی شده در بایننس‌:

  • آرک
  • بیت کوین
  • بیتکوین کش
  • بیت کوین گلد
  • دش
  • ای او اس EOS
  • اتریوم
  • اتریوم کلاسیک
  • آیوتا ( بایننس یکی از صرافی های اصلی خرید IOTA است )
  • لایت کوین
  • نئو
  • و بیش از 40 دیگر

محدودیت های بایننس

تقریبا میشه گفت توی بایننس محدودیتی در خرید و فروش نخواهید داشت. اما در بایننس دو نوع حساب کاربری وجود دارد. LEVEL 1 ‌و LEVEL 2

حساب کاربری LEVEL 1 نیاز به هیچ گونه تاییدی ندارد و شما میتوانید تا سقف روزانه 2BTC خرید و فروش انجام دهید

حساب کاربری LEVEL 2 نیاز به ارسال اسکن پاسپورت و مدارک شناسایی داره و محدودیت رو به 100BTC در روز افزایش میده

اما خب فک میکنم روزانه 2BTC نیاز خیلی از کاربرا رو پاسخ میده و عملا شما محدودیتی نخواهید داشت

اعتماد مردم نسبت به بایننس

بایننس از وضعیت اعتمادی خیلی خوبی برخوردار هست و جز صرافی های معروف دنیا هست. و خوشبختانه با ایرانی ها مشکلی نداره و با خیال راحت ازش استفاده کنید اما اگه تو این مورد وسواس دارید بهتره از VPS برای پنهان کردن آی پی ایرانی خود استفاده کنید.

بایننس در جولای 2017 حدود 15 میلیون دلار سرمایه را از طریق فروش ICO جذب کرد. اطلاعات بیشتر

امنیت بایننس

امکانات امنیتی بایننس عبارت اند از:

  • تایید دو مرحله ای با Google Authenticator ( حتما فعال کنید )
  • تایید دو مرحله ای با sms
  • اطلاع کاربر از طریق ایمیل در صورت ورود به حساب کاربری با یک آی پی دیگر

آموزش کار با بایننس

خب تو ادامه مقاله قدم به قدم شروع کار با بایننس رو خدمتتون توضیح میدم :

قدم اول: ثبت نام در بایننس

ثبت نام در بایننس بسیار ساده است و فکر نمیکنم نیاز به آموزش داشته باشه کافیه روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام در بایننس شوید :

ثبت نام بایننس

در صفحه باز شده مطابق تصویر زیر آدرس ایمیل را وارد کرده و یک کلمه عبور قوی انتخاب کنید،
لطفا توجه کنید که برای فعال شدن تخفیف 10 درصدی کارمزدها باید گزینه آخر یعنی Referral ID عبارت A9LH7IFX باشه ( اگر کادر خالی هست به صورت دستی عبارت A9LH7IFX را وارد کنید ).

برای فعال شدن تخفیف کارمزدها، عبارت Your commission kickback rate : 10% در زیر کادر رفرال باید ظاهر گردد

در صورت عدم تمایل به تخفیف 10 درصدی در کارمزدهای بایننس این گزینه رو خالی بذارید.

ثبت نام در بایننسثبت نام در بایننس

بعد از ثبت نام از شما میخواهد که ایمیل خود را تایید کنید وارد ایمیل خود بشید و ایمیلی که از طرف بایننس اومده را باز کنید و روی Verify کلیک کنید ( اگر ایمیل نیامده بود پوشه Spam را چک کنید )

خب ثبت نام در بایننس به همین سادگی تموم شد حالا از طریق لینک Login بالای سایت وارد حساب کاربری خود شوید.

اولین کاری که پیشنهاد میکنم بعد از وارد شدن به حساب کاربری بایننس انجام بدید فعال کردن Google Authenticator هست

Google authenticator یک اپلیکیشن موبایل امنیتی برای تایید دو مرحله ای حساب های کاربری است که بوسیله آن میتوانید امنیت حساب های خود را افزایش دهید

نصب Google authenticator از گوگل پلی برای اندروید

نصب Google authenticator از اپ استور برای iOS

نحوه فعال کردن Google authenticator بسیار ساده هست, کافیه از حساب کاربری بایننس خود از بخش Two factor Authentication > Google Authenticator روی دکمه Enable کلیک کنید سپس وارد اپ موبایل Google authenticator بشید و روی دکمه + کلیک کنید سپس Scan barcode را انتخاب کنید و بارکدی که توی سایت بایننس هست را با دوربین گوشی اسکن کنید. از این به بعد هر وقت که وارد حساب بایننس می شوید یک کد 6 رقمی در اپ Google authenticator به شما نشان داده میشه که باید آن را وارد سایت بایننس کنید که این کار از ورود افراد متفرقه حتی در صورتی که پسورد شما را داشته باشند جلوگیری میکنه. پس حتما این گزینه را فعال کنید.

توجه کنید هنگام فعال کردن Google authenticator یک کد ریکاوری بهتون میده حتما یادداشت کنید که اگر گوشیتون رو گم کردید بتونید اقدام به رسیت کردن Google authenticator کنید. طبق گفته سایت بایننس اگر پشتیبانیشون بخواد به صورت دستی تایید دو مرحله ای اکانت شما رو رسیت کنی حداقل 7 روز طول میکشه و طبیعتا دردسرهایی مثل تایید هویت و ... داره. پس حتما ریکاوری کد رو یادداشت کنید

خب حالا بخش های مختلف حساب کاربری رو بهتون توضیح میدم :

واریز / برداشت در بایننس

برای شروع کار با بایننس نیاز دارید که یک ارز را وارد بایننس کنید. بایننس به شما کیف پول ( wallet ) های مختلفی برای واریز, برداشت و نگه داری ارزهای دیجیتال مختلف ارائه میده که از بخش Funds > Balances قابل مشاهده است. فرض کنیم شما برای شروع میخواهید بیت کوین های خود را وارد بایننس کنید. از قسمت Funds > Balances کیف پول بیت کوین ( BTC ) را پیدا کنید و بر روی Deposit کلیک کنید. یک آدرس برای واریز به شما میده که این آدرس, آدرس کیف پول شما در بایننس هست. مقدار بیت کوین مورد نظرتان به آدرس گفته شده واریز کنید, بعد از انجام انتقال موجودی بیت کوین شما در بایننس از بخش Funds > Balances قابل مشاهده هست.‌ توجه کنید که بیت کوین یک مثال هست و شما هر ارز دیگری را میتونید به والت های بایننستون واریز کنید.

همچنین برای برداشت موجودی های خود در بایننس از قسمت Funds > Balances کیف پول ارز دلخواه را پیدا کنید و بر روی Withdrawal کلیک کنید. و آدرس کیف پول مقصد و مقدار مورد نظرتان را وارد کنید و بر روی Submit کلیک کنید

توجه کنید که بعضی از ارزها مانند ریپل, ممکن است کیف پولشان دارای Destination Tag باشد. پس هنگام واریز و برداشت خیلی دقت کنید اگر کیف پول مبدا یا مقصدتان داری Destination Tag است حتما آن را وارد کنید در غیر این صورت پولتان را از دست می دهید

دیگر بخش های منوی Funds شامل :

  • Deposits : برای واریز ارز های مختلف به بایننس و تاریخچه واریز ها
  • Withdrawals : برای برداشت ارزهای مختلف از بایننس و همچنین تاریخچه برداشت ها
  • Transaction history : تاریخچه واریز ها و برداشت ها

خرید و فروش در بایننس

خب در مرحله قبل ارز مورد نظرمان را وارد بایننس کردیم حالا قصد داریم شروع به خرید و فروش کنیم که دلیل اصلی استفاده از بایننس همین کار هست. امکانات بخش خرید و فروش سایت بایننس تا حدودی زیاد است و در یک مقاله نمیتوان به همه آنها پرداخت. بنابر این توی این مقاله سعی میکنم نکات پایه را خدمتتون توضیح بدم, انشاالله در مقاله های آینده به صورت پیشرفته تر به این موضوع می پردازیم

بخش خرید و فروش بایننس از منوی Exchange قابل دسترس است که خودش دو گزینه Basic و Advanced ( پیشرفته ) داره که ما در اینجا Basic را استفاده میکنیم و توضیح میدیم. هر چند هر دو گزینه تقریبا یک کار را انجام میدهند. روی Basic کلیک کنید با یک صفحه پر از نمودار و عددهای سبز و قرمز که دائما در حال کم و زیاد شدن هستند مواجه می شید. شاید در نگاه اول پیچیده به نظر برسه اما برای خرید و فروش ساده تر از چیزی هست که فکر می کنید.

در مثال قبل ما مقداری بیت کوین وارد بایننس کردیم. فرض می کنیم میخواهیم بیت کوین های خودمون را به اتریوم تبدیل کنیم.

طبق عکسی که در بالا مشاهده می کنید ارز مرجع را BTC ( بیتکوین )انتخاب کنید و از لیست زیرش گزینه ETH/BTC ( اتریوم / بیتکوین ) را انتخاب کنید.

خب حالا از پایین صفحه باکسی مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

 زمانی که این عکس رو گرفتم کارمزدهای بایننس با 70درصد تخفیف 0.015 درصد هست که از قسمت Fee مشاهده می کنیدزمانی که این عکس رو گرفتم کارمزدهای بایننس با 70درصد تخفیف 0.015 درصد هست که از قسمت Fee مشاهده می کنید

خب برای تبدیل بیت کوین هاتون به اتریوم باید از قسمت Buy ETH اقدام کنید :

از قسمت Amount مقدار اتریومی که میخواهید بخرید را وارد کنید. اگر میخواهید همه بیت کوین ها به اتریوم تبدیل شوند بر روی دکمه 100% کلیک کنید. و بر روی دکمه Buy ETH کلیک کنید.

معامله شما وارد بخش Open Orders در پایین صفحه می شود. بخش Open Orders مربوط به معاملاتی می شود که هنوز تایید نشده اند البته روند تایید شدن معاملات معمولا بین 1 ثانیه تا 1دقیقه طول می کشد و طولانی نیست. پس از تایید جزییات معامله خود را از بخش My 24h order history ( لیست معاملات 24 ساعت گذشته من ) می بینید. که لیست کامل معاملات از بخش Orders > Order history قابل مشاهده است.

خب حالا فرض کنیم اتریوم دارید و میخواهید تبدیل به بیت کوین کنید. همان مراحل بالا را انجام دهید و بجای Buy ETH از قسمت Sell EtH اقدام کنید.

اگر شما هم مثل من طرفدار ارزهایی مثل ریپل, نئو, آیوتا, کاردانو و ... هستید برای تبدیل ارز های خود باید ابتدا آن ها را به یکی از 4 ارز BTC, ETH, BNB, USDT تبدیل کنید و سپس اقدام به خرید و فروش کنید.

خب امیدوارم این مقاله مورد استفاده شما عزیزان قرار گرفته باشه. در آینده سعی میکنم اکسچینج های دیگه رو خدمت شما دوستان عزیز معرفی کنم و یا بخش های دیگه بایننس رو خدمتتون توضیح بدم.

بخش هایی از این مقاله از سایت Coin Centeral بوده اند.