سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختلالات دولوپر دستگاه کپی

DEVELOPER یا گسترش دهنده یکی از عوامل تاثیر گذار در فرآیند چاپ به شمار می رود. در قدم اول بهتر است به وظیفه ی این ماده بپردازیم. انتقال تونر بر روی درام از اصلی ترین وظایف دولوپر یا توسعه دهنده به شمار می رود. دولوپر برای افرادی که با علم شیمی و عکاسی آشنایی دارند نامی آشنا می باشد. از این ماده در فرآیند های مرتبط با دو علم ذکر شده نیز استفاده می شود. به عبارتی این ماده ، ماده ی ظهور نیز نامیده می شود. چرخش دولوپر دستگاه کپی باعث ساییده شدن تونر بر روی درام می شود که در آخر چاپ اسناد و متون و یا تصاویر را بر روی برگه به دنبال دارد. نام دیگر این ماده پودر سنگین بوده که خاصیت مغناطیسی دارد.

در صورتی که این پودر به هنگام وارد کردن آن به دستگاه کپی با کوچک ترین اشیاء خارجی ترکیب شود چار افت کیفیت بسیاری خواهد شد. به همین منظور لازم است در زمان انتقال دولوپر به دستگاه کپی دقت داشته باشید. 

از جمله عوامل تاثیرگذار بر سالم ماندن دولوپر دستگاه کپی عدم وجود حرارت می باشد. حرارت بسیار بالا از جمله عواملی است که سبب چسبیدن پودر های تونر  و همچنین دولوپر به یکدیگر می شود. چسبیدن ذرات تونر به یکدیگر بر دولوپر نیز تاثیرگذار بوده و باعث اختلالاتی مثل افت کیفیت چاپ می شود. کم شدن کیفیت چاپ ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد که ترکیب دولوپر با تونر تنها یکی از آن ها می باشد.

همان طور که پیش تر اشاره کردیم بالا رفتن مصرف تونر در دستگاه کپی یکی دیگر از نشانه های خرابی دولوپر می باشد. نامرغوب بودن تونر مورد استفاده در دستگاه کپی از جمله مواردی است که کیفیت چاپ را تا حد قابل توجهی کاهش داده و منجر به خرابی دستگاه کپی می شود. 

برای خرید دولوپر شارپ و خرید دولوپر توشیبا می‌توانید به سایت اداری آرا مراجعه نمایید.