سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص خوردن مغز گردو

خواص خوردن مغز گردو

نهال گردو بومی شرق آمریکای شمالی هستند اما امروزه به طور معمول در چین، ایران و در ایالات متحده در کالیفرنیا و آریزونا پرورش می یابند.

در زیر پوست درخت گردو یک مهره چروک و کره ای شکل است. گردو به دو بخش مسطح تقسیم می شود تا بصورت تجاری فروخته شود.

گردو هم به صورت خام و هم بو داده و نمکی یا نمک موجود است.

در این مقاله به تجزیه مواد مغذی گردو، نگاهی به فواید احتمالی سلامتی آن، چگونگی ترکیب بیشتر گردو در رژیم غذایی و هرگونه خطرات بالقوه سلامتی در مصرف گردو می پردازیم.

اگر دقت کرده باشید که مغز گردو چقدر شبیه مغز انسان می باشد؟ اگر چه در آموزه های باستانی نیز به این مورد اشاره شده است که گردو یکی از بهترین خوراکی ها برای تقویت مغز می باشد، امروزه نیز علم ثابت کرده است که گردو غذای مغز است و نباید از خوردن آن غافل شد!

گردوی سالم و مقوی یکی از مقوی ترین انواع مغزها می باشد که در طب سنتی و اسلامی نیز بسیار توصیه شده است. گردو به دلیل داشتن مقدار زیادی از اسیدهای چرب امگا 3 که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند، باعث سلامت قلب و عروق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید است. خواص گردوی تازه هم مانند خواص گردوی خشک می باشد

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گردو

گردو آلی بدون سبزیجات (30 گرم) شامل:

انرژی: 200 کالری

کربوهیدرات 3.89 گرم (گرم)

شکر: 1 گرم

فیبر: 2 گرم

پروتئین: 5 گرم

چربی: 20 گرم

کلسیم: 20 میلی گرم (میلی گرم)

آهن: 0.72 میلی گرم

سدیم: 0 میلی گرم

گردو همچنین منبع خوبی از:

منگنز

مس

منیزیم

فسفر

ویتامین B6

اهن

نهال گردو از نظر چربی های اشباع نشده و غیر اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا 3 بسیار غنی هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین هستند.

آجیل ها به دلیل داشتن کالری با کالری بالا و پرچرب دارای اعتبار هستند. با این حال، آنها در مواد مغذی متراکم هستند و چربی های سالم قلب را تأمین می کنند.

ترکیب چربی های سالم، پروتئین و فیبر موجود در "گردو "به افزایش رضایتمندی و پر بودن کمک می کند. این باعث می شود در مقایسه با چیپس، کراکر و سایر غذاهای ساده کربوهیدرات، آنها را به عنوان میان وعده از سلامتی بیشتری برخوردار کنید.

گردو منبع خوبی از برخی ویتامین ها و مواد معدنی است. از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویتامین B6: این ویتامین به تقویت دستگاه ایمنی و سلامت دستگاه عصبی کمک می کند. کمبود این ویتامین باعث کم خونی (آنمی) می شود.

مس: مس موجود در گردو از مواد معدنی مفیدی است که موجب تقویت سلامت قلب ، بهبود به عملکرد دستگاه ایمنی بدن، استخوان ها و اعصاب نیز از سایر وظایف این ماده ی معدنی است.

اسید فولیک: با عنوان فولات و ویتامین B9 نیز شناخته می شود و کمبود این ویتامین در دوران بارداری باعث تولد نوزاد ناقص می شود.

ویتامین E: گردو محتوی مقدار زیادی از این شکل ویتامین E است که برای مبارزه بدن با سرطان نیاز است.

فسفر: نزدیک به 1? بدن ما را فسفر تشکیل می دهد. این ماده ی معدنی به طور عمده در استخوان ها یافت می شود و اهمیت خاصی در بدن دارند.

منگنز: بیشترین مقدار این ماده ی معدنی مهم در مغزها، غلات کامل، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.