سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت به کانادا 2020

مهاجرت به کانادا از بحث های داغ نه تنها این روزها، بلکه سال های اخیر است. با توجه به رشد اقتصادی و شرایط فوق العاده این کشور برای مهاجران، تمایل به پیدا کردن راه های آسان و سریع دریافت اقامت کانادا در میان متقاضیان مهاجرت زیاد شده است. اگر شما هم به فکر مهاجرت کانادا هستید، بهتر است ابتدا با شرایط مهاجرت به کانادا آشنا شوید و اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس در این راه قدم بردارید. در این مقاله سعی داریم راه های مهاجرت به کانادا را بررسی نموده و در نهایت بهترین روش مهاجرت به کانادا در سال 2020 را معرفی نماییم.

شرایط مهاجرت به کانادا 2020

راه های مهاجرت به کانادا

 

از آنجایی که کانادا به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است، روش های مهاجرتی بسیاری را برای متقاضیان فراهم کرده است تا آنها بتوانند با دریافت انواع ویزای کانادا به این کشور سفر کنند.

بهترین راه مهاجرت به کانادا کدام است؟ مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری از طریق برنامه نیروی کار ماهر Skilled Worker، سرمایه گذاری در کشور کانادا، مهاجرت از طریق استارتاپ و کارآفرینی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا هستند.

بسته به شرایط تحصیلی، خانوادگی، شغلی و اقتصادی هر شخص، برای مهاجرت کانادا روش های متفاوتی وجود دارد که در زیر به معرفی بهترین این روش ها می پردازیم:

مهاجرت به کانادا از طریق کار

 

مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای کاری، یکی از بهترین راه های مهاجرت کانادا و در عین حال دشوارترین روش دریافت ویزا می باشد. افراد متقاضی در این روش از طریق برنامه های (اکسپرس اینتری، برنامه استانی و خود اشتغالی) می توانند اقامت کانادا را بدست آورند. البته باید توجه کنید که در این روش، شرایطی چون سابقه کار، وضعیت تاهل، مدرک زبان و سن افراد مورد ارزیابی قرار می گیرد. همچنین جهت اخذ این نوع ویزا، ارائه مدارکی چون گذرنامه، مدارک شغلی و تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوء پیشینه، دعوتنامه و فرم های مربوطه پرشده ضروری است.

لازم به ذکر است که داشتن درخواست کاری از سوی یک کارفرما در کانادا (Job offer) می تواند امتیاز مثبتی برای این نوع مهاجرت و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا به حساب بیاید.

هزینه دریافت ویزای کاری در سال 2020 شامل هزینه های مربوط به سفارت کانادا است که متقاضیان باید بسته به نوع ویزای خود، آن را پرداخت نمایند. این هزینه برای هر فرد حدود 400 دلار کانادا می باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای کار کانادا مراجعه کنید.

شرایط اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا با سرمایه گذاری

 

دریافت ویزای سرمایه گذاری از دیگر راه های مهاجرت به کانادا است که البته معمولا مدت زمان طولانی تری را نسبت به سایر روش ها می طلبد و همان طور که از نامش پیداست از پرهزینه ترین روش های دریافت اقامت دائم کانادا است.

در این روش مهاجرت پس از انتخاب کردن نوع سرمایه گذاری (سرمایه گذاری از طریق برنامه فدرال، برنامه استانی کبک، برنامه PNP و کارآفرینی)، عواملی چون تمکن مالی، میزان سرمایه و رزومه متقاضی، مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای کم کردن ریسک این نوع مهاجرت پیشنهاد می شود از موسسات معتبر مهاجرتی و وکلای مهاجرت کمک بگیرید و با اطلاعات دقیق از شرایط مهاجرت به کانادا تصمیم به شروع این فرآیند بگیرید.

لازم به ذکر است که مهاجرت کانادا با روش سرمایه گذاری در شهرهای مختلف این کشور، نیازمند رعایت شرایط مختص به همان شهر می باشد و قوانین و مقررات و حتی میزان سرمایه برای هر شهر متفاوت است.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای سرمایه گذاری کانادا مراجعه کنید.

مهاجرت کانادا از طریق سرمایه

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

 

ویزای خود اشتغالی از دیگر راه های اقامت دائم کانادا می باشد که به افراد این امکان را می دهد تا بر اساس مهارت و تجربه شغلی خود، در کشور کانادا به اشتغال زایی بپردازند. البته در سال های اخیر به دلیل درخواست های بسیار زیاد برای این نوع مهاجرت، کشور کانادا محدودیت ها و شرایط خاصی در نظر گرفته که باعث شده افراد از شانس کمتری برای مهاجرت کانادا با این روش برخوردار باشند.

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی 2020

 

•  برخورداری از تجربه و مهارت کافی

•  ارائه گواهی سلامت و عدم سوء پیشینه

•  برخورداری از تمکن مالی

•  برخورداری از مدارک لازم جهت پذیرش

مهاجرت به کانادا با روش تحصیلی

 

دریافت ویزای تحصیلی نیز از دیگر روش های مهاجرت و دریافت اقامت کانادا می باشد که طرفداران زیادی در بین جوانان دارد. در مقاله ”ویزای تحصیلی کانادا” به صورت مفصل به شرایط و هزینه این روش مهاجرتی پرداخته ایم.

 

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در سال 2020

 

•  برخورداری از مدرک زبان و داشتن مهارت در زبان فرانسه یا انگلیسی

•  برخورداری از مدرک تحصیلی

•  ارائه دعوتنامه یا نامه پذیرش از سوی دانشگاه های کانادا

•  داشتن تمکن مالی

•  ارائه گواهی سلامت پزشکی

•  ارائه فرم های پر شده مربوط به پذیرش

 

هزینه ویزای تحصیلی در سال 2020

 

برای دریافت این نوع ویزا، متقاضیان باید علاوه بر پرداخت هزینه های سال اول تحصیل و زندگی خود، هزینه های مربوط به درخواست مجوز تحصیل، انگشت نگاری، معاینات پزشکی و هزینه های مربوط به پذیرش در دانشگاه های کانادا را پرداخت نمایند. برای اطلاع از جزئیات این روش و هزینه ها بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی مورد نظر خود با کارشناسان آتلانتیک 724 تماس بگیرید یا فرم ارزیابی را تکمیل نمایید. مشاوران ما بهترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل را به شما معرفی می کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای تحصیلی کانادا مراجعه کنید.

اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

 

ازدواج با یک شهروند کانادایی یکی دیگر از شرایط اقامت در کانادا است. البته این روش چندان هم ساده نیست، اخیرا شرایط مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج بسیار سخت شده است و تنها افرادی موفق به مهاجرت به این روش می شوند که با ازدواج واقعی می خواهند به این کشور مهاجرت نمایند. برای دریافت این ویزا نیز لازم است تا افراد مدارکی چون میزان درآمد و قدرت تامین هزینه زندگی، میزان دارایی و مکان مورد نظر برای زندگی را مشخص نمایند. هزینه هایی که باید برای این روش مهاجرت پرداخت شود شامل هزینه های مربوط به اسپانسرشیپ، حمایت مالی از شریک حقوقی (همسر) و حمایت مالی از کودک (فرزند) می شود.

شرایط اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

 

دریافت اقامت کانادا از طریق تولد فرزندان، یکی از رایج ترین روش های امروزی است که میان سلبریتی ها هم رایج شده است. افراد می توانند با تولد فرزند خود در این کشور، سیتیزن کانادا شوند. در واقع متولد شدن فرزند در خاک کانادا باعث می شود که والدین او نیز تابعیت کانادا را بدست آورده و از شهروندان این کشور محسوب شوند.

لازم به ذکر است که پس از تولد فرزند، والدین بلافاصله اقامت کانادا را بدست نمی آورند و لازم است تا فرزند با رسیدن به سن 18 سالگی، از طریق  اسپانسرشیپ برای اقامت پدر و مادر خود اقدام نماید.

اقامت کانادا با اسپانسرشیپ والدین

مهاجرت کانادا به روش اسپانسرشیپ والدین

 

فرزندان مقیم در کانادا برای اسپانسر والدین خود جهت دریافت اقامت در کانادا، ملزم به داشتن شرایط زیر می باشند:

•  برخورداری از اقامت دائم کانادا

•  ثبت در قانون بومیان کانادا بعنوان یک فرد بومی

•  شهروندی کانادا

همچنین این افراد برای اسپانسرشیپ والدین خود لازم است تا ضمن تامین نیازهای والدین، از تمکن مالی جهت حمایت از والدین خود نیز برخوردار باشند.

بهترین روش مهاجرت تضمینی به کانادا

 

همانطور که در بالا گفته شد برای مهاجرت کانادا و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا، روش های مختلف بسیاری وجود دارد اما لزوما همه این روش ها موفقیت آمیز و مطمئن و سریع نیستند. مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ از بهترین روش های مهاجرت تضمینی به کانادا است که اخیرا این کشور برای سهولت در مهاجرت صاحبان کسب و کارها و ایده های خلاق ارائه کرده است.

 

علاقه مندان به مهاجرت کانادا می توانند با این روش، به راحتی و با صرف کمترین هزینه و وقت، اقامت این کشور را بدست آورند. با مشاوره حرفه ای کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 می توانید ویزای استارتاپ کانادا و اقامت دائم و تضمینی را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه ویزای استارتاپ کانادا مراجعه کنید.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

 

یکی از رایج ترین سوالاتی که در پروسه مهاجرت با آن مواجه می شویم این است که “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” پاسخ این سوال بستگی به روشی دارد که برای مهاجرت به کانادا انتخاب می کنید. برای هر روش، شرایط متفاوتی باید داشته باشید، در نتیجه اولویت ها و قدم هایی که باید بردارید هم متفاوت است. بنابراین باید از تحقیق و بررسی درباره روش های مهاجرتی موجود و انتخاب بهترین روش مهاجرت متناسب با شرایط خودتان شروع کنید. در مرحله بعد اقدام به فراهم کردن شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت نمایید.

مهاجرت یکی از بزرگترین تصمیمات زندگی است که نمی توان بدون اطلاعات کافی و بررسی همه جوانب قدم در این راه گذاشت. برای مهاجرت به کانادا لازم است تا ضمن شناخت و آشنایی کلی با کشور کانادا، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، بازار کار، قوانین و مقررات، سیستم بیمه و بهداشت و درمان و آب و هوا بخصوص با توجه به سرمای شدید در این کشور که برای بسیاری از ایرانیان چندان آسان نیست، اطلاعاتی را جهت اقدام به مهاجرت کسب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا جواب پرسش “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” را بیابید.

 

  • برای مهاجرت تحقیق کنید

اگر دوستان و آشنایانی دارید که به کانادا مهاجرت کرده اند، حتما از آنها پرس و جو کنید و با اطلاعات واقعی مهاجرت و زندگی در کشور جدید آشنا شوید. مطالب سایت های مختلف را مطالعه کنید و از مشاوره موسسات مهاجرتی استفاده کنید تا پاسخ همه سوالات‌تان را بیابید.

در مورد دلایل و اهداف مهاجرت خود فکر کنید. تحقیق کنید که آیا زندگی در کانادا کمبودها و مشکلاتی که به خاطر آنها مهاجرت کرده اید، را جبران می کند.

وقتی از خود می پرسید برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟ شاید بهتر باشد ابتدا بپرسید من اهل تغییر و تحمل سختی مهاجرت هستم یا نه! مهاجرت به کانادا را به سادگی یک سفر تفریحی تصور نکنید. این تصمیم پر از ریسک است، ممکن است مجبور شوید زندگیتان را از صفر شروع کنید. باید با خودتان روراست باشید که آیا می توانید تغییرات اساسی و سخت را بپذیرید و با آن سازگار شوید یا نه.

کشور کانادا را با دیگر کشورها مقایسه کنید تا مطمئن شوید بهترین کشور را متناسب با شرایط خود انتخاب کرده اید تا بعد از طی کردن مراحل مهاجرت پشیمان نشوید.

 

  • در مورد روش مهاجرت به کانادا تصمیم گیری کنید

این مرحله خیلی مهم است، اول باید بدانید به چه روشی مهاجرت می کنید تا سایر مراحل را براساس آن برنامه ریزی کنید. در مورد تمام روش هایی که در بالا ذکر شد، تحقیق و بررسی کنید. شاید شما به روش مهاجرت کاری فکر می کنید اما مهاجرت تحصیلی شما را زودتر به نتیجه  برساند و آینده شغلی و امتیازات بیشتری برایتان به همراه داشته باشد. اگر می خواهید با خانواده مهاجرت کنید بهترین روش برای اقامت دائم برای تمام اعضای خانواده را در نظر بگیرید. برای این مرحله حتما از مشاور یا وکیل مهاجرت به کانادا کمک بگیرید تا تمام راه های قانونی را با توجه به شرایط سنی و تحصیلی و مالی شما بررسی کند.

 

  • در مورد شهر محل سکونت خود تصمیم بگیرید

با توجه به شرایط بسیار متفاوت شهرهای کانادا برای مهاجران، باید بدانید در کدام شهر می خواهید ساکن شوید. بعضی از شهرهای کانادا به صورت مستقل اقدام به جذب مهاجر برای روش های خاص مثل سرمایه گذاری یا خوداشتغالی می کنند. برای مثال اگر به روش تحصیلی مهاجرت می کنید حتما باید دانشگاه های شهرهای مختلف را بررسی کنید و انتخاب شهر را براین اساس انجام دهید. علاوه براین موارد، زبان رایج شهر مورد نظر را هم باید در نظر بگیرید. اگر شهر محل سکونت شما فرانسوی زبان است، بهتر است از همان ابتدا روی زبان فرانسه تمرکز کنید.

 

  • مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه بگیرید

یکی از رایج ترین اشتباهات در پاسخ به سوال “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟” این است که انگلیسی بخوانید و سعی کنید نمره آیلتس بالا بگیرید. همه روش های مهاجرت کانادا نمره آیلتس یکسانی نیاز ندارند. برای بعضی روش ها نمره پایین هم کفایت می کند و نیازی نیست وقت بیشتری برای نمره بالا بگذارید. از طرفی دیگر اگر زبان رایج شهر محل سکونت شما فرانسوی است، بهتر است زبان فرانسه خود را تقویت کنید تا برای ارتباط با مردم مشکل نداشته باشید. پس طبق مراحل بالا ابتدا روش مهاجرت به کانادا و سپس شهر را انتخاب کنید و بعد به انتخاب زبان برای شرکت در آزمون ها برسید.

 

  • مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا را آماده کنید

برای هر روش مهاجرتی مدارک خاصی را باید ارئه کنید، اما به طور مدارک هویتی (شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و عکس)، سند ازدواج برای افراد متاهل، مدارک تحصیلی، سابقه کار و بیمه، پرونده پزشکی و گواهی سوء پیشینه از مدارک عمومی است که برای اکثر روش ها لازم است. لازم است که مدارک را به همراه ترجمه آنها به سفارت کانادا ارائه دهید. برای ترجمه مدارک به دارالترجمه های رسمی و معتبر مراجعه کنید.

 

  • خودتان را برای شکست هم آماده کنید

هیچ روش صد در صد تضمینی برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری وجود ندارد. فقط با داشتن اطلاعات دقیق و آماده کردن مدارک درست و ارائه آنها به بهترین شکل می توانید درصد موفقیت را بیشتر کنید، اما در هر حال امکان اینکه پرونده مهاجرت شما رد شود هم وجود دارد.