سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو و بهینه سازی سایت

سئو چیست و چه اهمیتی دارد | کاربرد seo

 

سئو یا SEO چیست؟و چگونه گوگل با سئو به شما جایگاه بهتری می دهد؟

سئو SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می‌باشد. این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند. 

می‌توان عملیات سئو سایت را به سه روش مختلف انجام داد:

  • سئو کلاه سیاه یا عملیات خلافکارانه
  • سئو کلاه خاکستری یا عملیات سالم با کمی تخلف
  • سئو کلاه سفید که عملیات کاملا قانونی است

خوب واضح است که در روش کلاه سیاه اجرای عملیات غیر قانونی است و شاید نتایج زودتر به صفحه اول گوگل برسند یا شاید هم شما توسط گوگل شناسایی و جریمه شوید.

در روش کلاه خاکستری و سفید عملیات قانونی است اما در روش خاکستری گاهی تخلفات کوچکی برای فریب گوگل انجام می‌شود که در روش کلاه سفید انجام نمی‌شود.

عملیات سئو دقیقا به چه معناست؟

گاهی اوقات سئو به سادگی برای ایجاد اطمینان در مورد اینکه سایت شما ساختار مناسبی از نظر موتورهای جستجو دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما درواقع گوگل اهمیت بیشتری به وبسایت‌هایی می‌دهد که سایت خود را برای کاربر بهینه سازی کرده باشند. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است. بمنظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی مشخصی باشد.

چگونه شماره یک در صفحه نتایج گوگل باشیم؟

لازمه ی یک سئوی هدفمند و موثر رعایت سه بخش کلی در مراحل انجام این کار می‌باشد:

1. Technical SEO

2. On Page Seo

3. Off Page Seo

 

شما می‌توانید از سئوکاران برتر کمک بگیرید ....